Двадцять восьме травня
Контрольна робота
Рідна Україна. Світ природи
1.
Виконайте завдання.
1.Укажіть, у якому селі народився Т.Г.Шевченко:
А)Кирилівка;
Б)Лисянка;
В) Моринці;
Г)Тарасівка.
2. Установіть, про
який край згадує П.Тичина в поезії «Не бував ти у наших краях!»:
А) Полтавщина;
Б)Київщина;
В) Чернігівщина;
Г)Харківщина.
3. Оберіть, як поетично М.Рильський називає дощ у своєму вірші:
А) срібне намисто;
Б)золотий вечірній гість;
В)щедрі хмарчині слози;
Г)діамантові зернята.
1-3 завдання – по 0,5
бала
4. З’єднайте автора і твір (3 бали)
Автор
|
Твір
|
1.Т. Шевченко
|
А) «Лось»
|
2.П. Тичина
|
Б) «Сіроманець»
|
3.Є. Гуцало
|
В) «Дивак»
|
4.М. Рильський
|
Г) «За сонцем хмаронька пливе…»
|
5.М. Вінграновський
|
Д) «Дощ»
|
6.Г. Тютюнник
|
Е) «Гаї шумлять…»
|
5. З’єднайте художній засіб і приклад із поезії(2,5 бали)
Художній засіб
|
Приклад з поезії
|
1. Епітет
|
А) «Відкривай гарячі груди, мати-земле»
|
2. Порівняння
|
Б) «Фарби рожеві, срібно-блакитне повітря»
|
3. Метафора
|
В) «Чого душі моїй так весело»
|
4. Персоніфікація
|
Г) «Горить-тремтить ріка, як музика»
|
5. Звертання
|
Д) «Хмарки біжать - милуються»
|
6. Яка комаха є персонажем
вірша Т. Г. Шевченка, який ви вчили напам’ять? (1 бал)
7. Яка пора року описується в
оповіданні «Дивак» Г. Тютюнника? (1 бал)
8. Складіть сенкан «Сашко» за твором М. Вінграновського «Сіроманець».
(3 бали)
Домашня робота
Повторити зміст народних та літературних казок.
Двадцять друге травня
Підсумкова контрольна робота
1.
Виконайте тестові завдання.
Варіант 1( усі дівчатка класу)
1. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?
Поклала мати
коло хати
маленьких
діточок своїх;
Сама заснула
коло їх.
А) «За сонцем хмаронька пливе»;
Б) «Садок вишневий коло хати»;
В) «Думка».
2. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному уривку?
За сонцем
хмаронька пливе,
Червоні поли
розстилає
І сонце
спатоньки зове…
А) метафора;
Б) епітет;
В) персоніфікація.
3. Хто врятував лося з крижаної води («Лось» Є.Гуцала)?
А) дядько;
Б) працівники заповідника;
В) хлопчики.
4. Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші «Садок вишневий коло хати» ?
А) Танцюють;
Б) співають;
В) сміються;
Г) розмовляють.
5. Назвати вірш П.Тичини:
А) «Дощ»;
Б) «Гаї шумлять»;
В) «За сонцем хмаронька пливе».
6. Знайти рядок з епітетами:
А) Зіронька встає, соловейко научати
не дає;
Б) Маленькі діточки, рожева хмарка;
В) неначе ворог, мов матері діти.
7. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:
А) «Гаї шумлять»;
Б) «Не бував ти у наших краях»;
В) «Блакить
мою душу обвіяла».
8. Як загинув лось?
А) загризли вовки;
Б) потонув у крижаній воді;
В) убив дядько.
9. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у полі?
А) жандарми;
Б) женці;
В) чумаки.
10. Установіть послідовність подій в оповіданні Є Гуцала
«Лось»:
А) Початок твору
|
1.Діти думали,як той лось міг попасти у воду
|
Б) Розвиток подій
|
2. Лось звик до заповідника
|
В) Кінець твору
|
3. Лось не ворухнувся. Він припав до землі,
прислухаючись, чи
далеко ще весна…
|
Варіант 2 ( усі хлопчики класу)
1. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки?
І сонце
спатоньки лягає
І синє море:
покриває
Рожевою
пеленою,
Мов мати
дитину.
А) «Садок вишневий коло хати»;
Б) «За сонцем хмаронька пливе»;
В) «Думка».
2. Який художній засіб використовує П.Тичина в даному уривку?
Блакить мою
душу обвіяла
Душа моя
сонця намріяла…
А) персоніфікацію;
Б) епітет;
В) метафору.
3. Яка біда трапилася з лосем («Лось» Є.Гуцала)?
А) зламав ногу;
Б) провалився на льоду;
В) поранився.
4. У якому вірші героями є соловейко, хрущі?
А) «Садок вишневий коло хати»;
Б) «За сонцем хмаронька пливе»;
В) «Не бував ти у наших краях».
5. Назвати вірш М. Рильського:
А) «Дощ»;
Б) «Гаї шумлять»;
В) «За сонцем хмаронька пливе».
6. Прочитайте
уривок із вірша і визначіть використаний художній засіб:
Гаї шумлять –
Я слухаю.
Хмарки біжать –
Милуюся.
А) Порівняння;
Б) Персоніфікацію;
В) Епітет.
7. Ліричну картину відпочинку селянської родини зображено у:
А) «Садок вишневий коло хати…» Т. Шевченка;
Б) «Не бувавти у наших краях!» П. Тичини;
В) «Блакить мою душу обвіяла…» П. Тичини.
8. У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?
А) «Садок вишневий коло хати»;
Б) « В бур’янах»;
В) «За сонцем хмаронька пливе».
9.Т. Шевченка в дитинстві виховувала сестра на ім’я:
А) Оксана;
Б) Марія;
В) Катря.
10. Установіть послідовність подій в оповіданні Є Гуцала
«Лось»:
А) Початок твору
|
1.Діти думали,як той лось міг попасти у воду
|
Б) Розвиток подій
|
2. Лось звик до заповідника
|
В) Кінець твору
|
3. Лось не ворухнувся. Він припав до землі,
прислухаючись, чи
далеко ще весна…
|
Домашня робота
Повторити визначення «епітет», «метафора», «ліричний
герой», «ліричний твір».
Двадцять перше травня
Класна робота
Микола
Вінграновський. «Сіроманець»
1.
Прочитайте про Миколу Вінграновського на С. 225 – 226 підручника.
2.
Прочитайте оповідання М. Вінграновського «Сіроманець» на С. 227 – 245
підручника або прослухайте аудіо запис
за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ST7txyIquIg
3.
Усно дайте відповіді на запитання до оповідання на С. 245.
Домашня робота
Складіть сенкан «Сіроманець».
Складіть історію про Сашка й Сіроманця з іншою кінцівкою*.
Дев’ятнадцяте травня
Класна робота
Позакласне читання.
Література рідного краю. Краса Слобожанщини та Сіверщини у віршах сумських
поетів
1.
Прочитайте вірші:
1.1. Олександра Олеся «Все навколо зеленіє» за посиланням
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=5949 «В небі жайворонки в’ються» за посиланням https://ukrlit.net/lib/oles/hdgur.html
Домашня робота
Випишіть епітети із прочитаних поезій поетів-земляків;
складіть ребус «Сумщина»*
Чотирнадцяте травня
Класна робота
Григір Тютюнник. «Дивак»
1.
Прочитайте про Григора Тютюнника на С. 215 – 216 підручника.
2.
Прочитайте оповідання Григора Тютюнника «Дивак» на С. 217 – 223 або
прослухайте аудіо запис за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=uL2Wkpcgtgg
3.
Усно дайте відповіді на запитання до оповідання на С. 223.
Домашня робота
Складіть сенкан «Дивак».
Виконайте завдання ІІ на С. 224*.
Сьоме травня
Класна робота
Позакласне читання.
Олена Пчілка. «Сосонка»
1.
Прочитайте оповідання Олени Пчілки «Сосонка» за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=62
або прослухайте аудіозапис
за посиланням
2.
Виразно прочитайте поезію «Дощ» самостійно.
Домашня робота
Розшифруй та запиши в зошит слово 22,19,22,19,18,15,1.
Напишіть лист до сосонки*.
П’яте травня
Класна робота
Максим Рильський.
«Осінь-маляр із палітрою пишною …»
3.
Виразно прочитайте поезію «Осінь-маляр із палітрою пишною …» самостійно.
Домашня робота
Вивчити напам’ять 1 вірш М. Рильського: або «Дощ», або «Осінь-маляр із палітрою пишною …»
Тридцяте квітня
Класна робота
Максим Рильський.
«Дощ» («Благодатний, довгожданий…»).
1.
Прочитайте про М. Рильського матеріал підручника на С. 210.
3.
Виразно прочитайте поезію «Дощ» самостійно.
Домашня робота
1.Навчитися розповідати про письменника.
2.Виразно читати й аналізувати вірш «Дощ».
3. Дібрати
прислів’я, прикмети, загадки про дощ (у сумі 5).
Допишіть вірш*.
Дощик падав на ялини,
На дубів широкі … ,
На кущі і на ожину,
Капав зверху без … ,
Плигав дощик по травинках,
Дарував їм … ,
Дощик дуже поспішав,
Дощик землю …
Двадцять восьме квітня
Класна робота
Позакласне читання
Євген Гуцало. «Сім’я дикої качки».
1.
Прочитайте
оповідання Є. Гуцала «Сім’я дикої качки» за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=4434
Домашня робота
Запишіть 5 прислів’їв про природу.
Двадцять третє квітня
Класна робота
Є. Гуцало. «Лось».
1. Випишіть у
літературний словничок визначення «оповідання» (С. 200 підручника).
2. Запишіть 5 – 7
епітетів до образу лося. Який він? Наприклад, досвідчений, …
2. Випишіть з
енциклопедії або з інтернету визначення до понять, які зустрічаються в
оповіданні «Лось», «тайга», «лось», «заповідник», «підберезники».*
Домашня робота
Складіть сенкан
«Лось».
Двадцять перше квітня
Класна робота
Євген Гуцало.
«Лось»
1.
Прочитайте оповідання «Лось» на С. 200 – 208 підручника.
Домашня робота
Складіть план
оповідання «Лось».
Шістнадцяте квітня
Класна робота
Розвиток мовлення
Художній етюд про
природу
1.
Прочитайте й відгадайте загадку, запишіть відгадку:
І
весела, й яснолиця,
Дивна в
сонечка сестриця.
Роботящу
вдачу має,
Землю
зелом засіває.
Заквітчає
яр і поле,
Принесе
у ліс обнову.
Відгадайте,
хто вона?
Ну,
звичайно, це...
2. Гра
«Розфарбуй слово».
Ваше
завдання - підібрати епітети до слова весна.
Наприклад: весна
запашна, весела, юна, радісна… (допишіть ще 5 своїх епітетів).
3. Гра "Відгадай риму".
Спробуємо скласти вірш про весну. Добирайте
риму – співзвучне закінчення вірша. Замість трьох крапок допишіть римоване
слово.
Йде весна, і все радіє:
Вона серденько наше …
І пташечка весну стрічає,
Веселу пісеньку …
Які для весни є слова?
Вона красива і …,
Тендітна, ніжна, як
купава,
Весела, лагідна й …
4. Складання сенкану.
Пригадаймо будову сенкану.
1)
ключове слово;
2)
два прикметники;
3)
три дієслова;
4)
речення із 4 слів;
5)
синонім до назви.
Приклад:
Кульбаба.
Жовтогаряча, яскрава.
Ніжиться, посміхається, гріє.
Прокинулась від дотику сонця.
Сонечко.
Скласти сенкан зі словом: тюльпан.
5. Прочитайте етюд В. Сухомлинського "Усе в лісі співає".
- Побувавши на лузі, де ми спостерігали за квітами,
подумки перекинемося до весняного лісу. Уважно прослухайте текст, який написав
В.Сухомлинський, і уявіть собі таку картину.
Навесні
ми пішли до лісу. Зійшло сонце, дихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі
заспівали. Кожне співало свою пісню.
Береза
співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілося підійти до білокорої красуні й
обняти її.
Дуб
співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілося бути сильними,
відважними.
Верба,
що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні
верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться.
Горобина
співала тривожну пісню. Ця пісня навіяла Думку про темну ніч і бурхливу грозу,
від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту.
Ось які
пісні почули ми в лісі.
6. Прочитайте теоретичний матеріал.
Твір В.Сухомлинського «Усе в лісі співає» є етюдом.
-
Що таке етюд?
У образотворчому мистецтві.
-
Етюд – це твір образотворчого мистецтва допоміжного характеру, виконаний з
натури.)
У музиці.
-
Етюд - невеликий музичний твір віртуозного характеру.
У літературі.
У літературі етюд - це невеликий твір допоміжного
характеру, який виконується безпосередньо з натури, з метою кращого її вивчення
або начерк для майбутнього твору.
-
Основні ознаки етюду:
1)
За обсягом / Коротка форма /
2)
Описується. /Безпосередні враження від природи /
3)
Відчувається думка автора. / Висловлення своїх почуттів /
4)
Використовуються художні засоби. / Образність мови /
7. Складання етюду.
Усно відповідаємо на питання.
-
Що таке пейзаж?
-
Роздивіться навкруги. Які зміни у природі відбулися з приходом весни?
-
Які стоять дерева?
-
Про що мріють дерева?
-
Яку думку думає старий каштан, що стоїть біля школи?
-
Про що шепоче трава?
-
Що хоче розповісти краплинка роси?
-
Чим пахне вітер?
-
Як розмальоване небо?
-
Чому похилився і плаче отой кущик? Що трапилось?
-
Чого бояться квіточки на отій клумбі?
-
Чи потрібна допомога рослинам?
-
Яка?
-
Коли радіє людина, а коли плаче?
-
Коли радіють дерева, кущі, квіти?
-
А коли плачуть?
-
Висновок:
природа теж відчуває, розуміє, любить і ми повинні…
-
Що ми повинні?
Домашня робота
Випишіть у літературний
словничок визначення «етюд» у літературі, намалюйте етюд «Весна за моїм вікном»
*.
Чотирнадцяте квітня
Класна робота
Виразне читання
напам’ять творів Тараса Шевченка
Виконайте завдання:
1.
Зробіть на телефон відеозапис, як Ви виразно розказуєте вивчені напам’ять
вірші Т. Шевченка «Садок вишневий коло
хати» і «За сонцем хмаронька пливе».
2.
Запис перешліть по Viber (або іншим каналом) Осетровій С.
М.
Домашня робота
Створіть малюнок до
улюбленого твору Т. Шевченка або до повісті С.Васильченка «В бур’янах».
Сьоме квітня
Класна робота
Павло Тичина. «Не
бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…»
Перегляньте відео
урок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=73WIqQ4eHzA, виконайте запропоновані в ньому завдання.
Перегляньте
відеоряд «Не бував ти у наших краях!» за
посиланням
Прослухайте аудіозапис «Гаї шумлять…» за посиланням
Ліричний герой – це художній образ, придуманий автором,
який є носієм переживань автора в ліричному творі.
Домашня робота
Виписати в
літературний словничок визначення «ліричний герой», вивчити це визначення
напам’ять; опрацюйте С. підручника 194 – 197, намалюйте улюблений куточок
природи Степанівки*
Дев’яте квітня
Класна робота
Павло Тичина. «Блакить
мою душу обвіяла»
Прослухайте аудіозапис за посиланням
Прочитайте С. 197 –
198 підручника.
Виконайте завдання:
дайте усні відповіді на запитання 1 – 9 на С. 197.
Домашня робота
Вивчити напам’ять один
вірш П. Тичини: або «Блакить мою
душу обвіяла «, або «Гаї
шумлять…», або «Не бував ти у наших краях!»; виконати творчий проєкт на С.
197*.
Немає коментарів:
Дописати коментар